Azbest
- Szczegóły
- Utworzono: 29.04.2008 02:00
- Odsłony: 21559
Usuwanie azbestu z terenu Gminy Chełm
W roku 2021 od maja do 31 października w gminie Chełm będzie prowadzony demontaż pokryć dachowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych. Mieszkańcy, którzy chcieliby skorzystać z tej możliwości, winni do 31 marca 2021 roku złożyć stosowny wniosek w Urzędzie Gminy Chełm, w Wydziale Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Obrony Cywilnej. Gmina kontynuuje rozpoczętą w 2008 roku realizację programu mającego na celu odbiór i utylizację pokryć azbestowych z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych.
Dofinansowaniem objęty jest demontaż, odbiór i utylizacja azbestu.
Ponadto informujemy, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 roku (Dz. U. z 2011 roku Nr 8, poz. 31) osoba wykorzystująca wyroby zawierające azbest, dokonuje spisu z natury, a następnie przedkłada stosowną informację Wójtowi. Informacje te należy przedłożyć na druku wg. wzoru określonego w załączniku nr 3 do ww. rozporządzenia. Informacje te podlegają corocznej aktualizacji do dnia 31 stycznia każdego roku.
Bliższych informacji o zasadach utylizacji azbestowych pokryć dachowych udziela Referat Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Obrony Cywilnej Urzędu Gminy Chełm, Pokrówka, ul. Gminna 18, tel. (82) 575 02 29
Załączniki:
2. Regulamin dofinansowywania kosztów unieszkodliwiania azbestu z terenu Gminy Chełm
4. Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest
5. Informacja o wyrobach zawierających azbest
6. Oświadczenie wykonawcy prac